Namnlösa bloggen

The blog formerly known as OMG! Kubuntu!, Open source, funderingar och annat

Triple boot


Jaha, nu har jag tillsist bestämt mig. Det blir Ubuntu och CrunchBang som får stanna kvar på hårddisken och PCLinuxOS som får lämna plats för Windows. Jag kommer att behöva köra en hel del CAD under utbildningstiden och då känns det vettigare att installera Windows och vara säker på att programmen funkar som det är tänkt istället för att pilla med inställningar i Wine.

Jag har kört CrunchBang lite mer under denna vecka och det känns riktigt trevligt när datorn arbetar så snabbt, ingen seghet alls (inte för att jag upplevt några problem med det sen jag bytte till Linux). Allt går blixtrande snabbt. Mitt största problem har varit att jag inte gillat utseendet som används som standard men nu har jag funnit en bot på det – Oxygen Molecule.

Gillar det skarpt!

  

Här kommer en skärmdump på bakgrunden:

Löjligt egentligen att utseendet kan ha sån betydelse men så är det för mig.

Om jag får tid i helgen ska jag montera min gamla hårddisk i datorn och testa en dual boot med Windows 7 och Ubuntu 11.10. Om det funkar bra så rensar jag den disk som sitter i nu och installerar den konfiguration jag nämnde tidigare, Ubuntu, CrunchBang och Windows.

På återseende!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

