Namnlösa bloggen

The blog formerly known as OMG! Kubuntu!, Open source, funderingar och annat

En uppdatering


Bloggen tog sommarlov och tanken var att nya inlägg skulle börja skrivas i Augusti. Så blev det dock inte.

I mitten på Juli kom antagningsbeskedet från högskolan, jag hade blivit antagen. Mycket skulle fixas fram till dess och eftersom jag redan hade ont om fritid fick bloggandet vänta. Nu har jag i alla fall börjat plugga – Samhällsbyggnad på LTU. Om allt går vägen är jag klar 2013.

Eventuellt kommer jag bli tvungen att ändra lite på min triple boot. Som jag tidigare skrivit kör jag PCLinuxOS, Ubuntu och CrunchBang. Jag kommer att hålla på en del med AutoCAD under studietiden och då verkar det inte bättre än att jag måste installera Windows igen, och i så fall blir det CrunchBang som får ge plats. Inte för att jag vill göra mig av med CrunchBang men det blir helt enkelt för mycket jobb med att hålla igång tre system samtidigt. Det kommer ju förstås bli en triple boot ändå, fast den stora skillnaden blir då att Windows inte kommer startas ens i närheten lika många gånger som CrunchBang. Jag skulle nog egentligen klara mig med enbart PCLinuxOS och Windows, men det kan ibland vara kul att köra Ubuntu också.

Om det blir så att jag installerar Windows igen får jag väl börja blogga om det också, precis som han som skriver Linux in Exile.

Over and out!

~~~~~
, , , ,

Kommentera

