Namnlösa bloggen

The blog formerly known as OMG! Kubuntu!, Open source, funderingar och annat

Tjoho v2!


Jag har fått ta del av mitt resultat på högskoleprovet idag! Man går till studera.nu och klickar på länken "skicka mitt lösenord" och matar in sitt personnummer så skickas ett lösenord till den mejladress du angav vid registrering till högskoleprovet. Sedan ska det gå att logga in och se sitt resultat.

Under förmiddagen satt jag och tittade på utbildningar som skulle kunna passa mig. Jag har bestämt mig för att söka till tre stycken, problemet är bara hur jag ska prioritera dem. Jag har fått höra att om jag kommer in på utbildningen jag satt som nr 1 kommer jag att bli struken från de andra. Baserat på statistik från senaste antagningen skulla mitt resultat räcka för att komma in på alla tre utbildningarna, så nu är frågan bara hur jag ska rangordna dem.

De tre utbildningarna är:

  • Politik och samhällsutveckling
  • Samhällsbyggnad
  • Arena jordens resurser

Hur som helst var detta mycket glädjande besked för nu vet jag ju vad jag ska göra i framtiden🙂

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo

Kommentera

