Namnlösa bloggen

The blog formerly known as OMG! Kubuntu!, Open source, funderingar och annat

Bestämt mig


Nu har jag till sist bestämt mig för vilka distributioner jag ska installera. Igår testkörde jag CrunchBang 10 (statler alpha 2) och det verkade funka fint. När jag idag skulle testa PCLinuxOS 2010 stötte jag däremot på patrull. Slösade 2 st cd-skivor (felbrända på nåt sätt) innan jag till sist startade den stationära datorn och brände en cd-rw. Jag har haft problem tidigare när jag velat testa Mandriva, misstänker att PCLOS använder samma typ av live-cd. Fast jag vet ju inte riktigt om det är brännaren i min bärbara eller om det var skivorna det var fel på, borde väl egentligen ha testat att bränna rw-skivan i den bärbara datorn i stället.

Nåja, det var i all fall intressant att testa en anna distribution med KDE, jag har ju annars bara kört Linux Mint KDE och Kubuntu. Nu återstår bara att se till att jag har en aktuell backup på mina filer samt lite tid över så ska jag köra igång med installationerna.

Kommentera

