Namnlösa bloggen

The blog formerly known as OMG! Kubuntu!, Open source, funderingar och annat

Alzheimers light


Väl tillbaka i stan upptäcker jag att jag har glömt laddaren till min dator. Som tur är hade jag precis laddat batteriet så jag kan ta backup på alla viktiga filer och föra över dem till den stationära datorn, men lite ovant är det ändå. Jag kör ju Linux Mint 7 KDE på den och även om jag har tänkt ta steget över till KDE på den bärbara så har jag ju gjort en hel del inställningar, bl.a. för synkronisering av Google kalendern och nu gäller det att titta på hur man kan få det att funka i KDE-land. Vill helst inte använda Gtk-appar om det finns native Qt (med vissa undantag).

Jag har mest använt Thunderbird tidigare och varit nöjd med det, men efter att ha lekt lite med KMail så ska jag i alla fall göra ett försök att byta, verkar ju vara en bra mailklient. Det finns ju de som säger att lokala mailklienter hör forntiden till men jag håller inte med. Gmail tillsammans med IMAP funkar riktigt bra, och man är inte beroende av att vara online hela tiden.

Nu ska jag utforska vidare, på återseende!

Kommentera

